REC0020402 |
Neuroeducació, de la teoria a la pràctica |
2015-2016 |
Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
4/7/2016 - 8/7/2016 (15 hores) de 9:30h a 13:00h |
|
U Fundació Universitària del Bages |
|
Av. Universitària, 4-6 (Manresa)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Col·lectiu de docents del Bages
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2016 - 24/06/2016 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
60
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Com processa el cervell la informació? Com controla les emocions i els sentiments? Funcionen els processos atencionals? Com es consolida la memòria? Com hi incideix la motivació? Com influeixen els espais d’aprenentatge en el funcionament cerebral i l’aprenentatge? La neuroeducació és una nova disciplina que neix de la interacció entre les neurociències, la psicologia i l’educació. Pretén donar resposta a aquestes i altres qüestions mitjançant l’apropament del coneixement més neurocientífic sobre el desenvolupament neurocognitiu dels infants a l’àmbit educatiu més aplicat i pràctic, sota la premissa que conèixer com és, com s’estructura i com aprèn el cervell ha de permetre millorar la pràctica pedagògica de mestres i docents.
|
| |
Objectius |
a) Aprendre les bases neurobiològiques de la conducta i la cognició humana.
b) Conèixer quins mecanismes determinen les funcions d’aprenentatge i memòria.
c) Desenvolupar eines i recursos per adaptar els descobriments neurocientífics a la pràctica docent diària.
d) Millorar les competències i habilitats docents relacionades amb el coneixement de les funcions del cervell.
e) Identificar elements del disseny dels espais d’aprenentatge i dels materials que afavoreixen l’aprenentatge.
|
| |
Continguts |
1. Introducció a la neuroeducació.
2. Neuroanatomia funcional i cel•lular.
3. Aprenentatge, memòria i emocions.
4. Pràctiques neuroeducatives.
5. Disseny d’espais neuroeducatius.
|
| |
Formador/a |
Anna Carballo Márquez i Marta Portero Tresserra
|
| |
Avaluació |
L’avaluació es farà partint de l’anàlisi i reflexió sobre la pròpia pràctica pedagògica a fi de millorar-la segons les aportacions de la neuroeducació. Es demanarà a tots els assistents, individualment i en grup, un text que resumeixi l’assimilació dels conceptes i el grau d’aplicabilitat a la pràctica quotidiana. Es passarà també una enquesta de satisfacció al final de les sessions.
|
| |
Requisits de certificació |
Caldrà haver seguit el curs presencialment (80% de les sessions), participar en les activitats que s’estiguin realitzant a cada sessió i elaborar un pla d’acció per aplicar els conceptes apresos.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'Educació Infantil, Primària i Secundària.
|
| |
E-mail |
eestiu.bages@gmail.com
|
| |
|
|